flauting background

Monday, January 3, 2011

Assalamualaikum... Salam pembukaan tirai 2011


Salam tirai pembukaan 2011 buat semua sahabat2....Semoga kemunculan tahun baru ini bakal kita isi dengan sebaik mungkin.

Bagaimana dengan azam tahun baru antum semua???  em, dan bagaimana dengan perjalanan tahun 2010 yang lalu? dimanakah pencapaian kita? adakah kita berjaya mencapai matlamat dan memenuhi azam kita yan telah kita tanam diawal tirainya?

 Pejam celik-pejam celik...masa terus berlalu meninggalkan kita..sesungguhnya masa itu amatlah berharga namun kita yang seringkali terleka dan lalai terhadap masa...sebagaimana Firman ALLAH dalam surah al-'asr...:" .والعصر. ان الأنسن لفى خسر وعملواالصلحت وتواصوابالحق وتواصوابالصبر" --> "demi masa. sesungguhnya manusia berada dalam kerugian melainkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebaikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran."

 sesungguhnya, masa yang berlalu itu xkan datang kembali kan...adakah kita memanfaatkan masa kita dengan sebaiknya ya??? wallahu'alam..apa pun kita sebagai hamba Allah...mmg tidak akan pernah lepas dari kelalaian dan dosa..namun, kita tetap perlu sentiasa berusaha untuk menjadikan diri kita lebih baik.... muhasabah.....taubat....beriman...beramal......tawakal.......ikhlas.....



apa pun...semoga perjalanan kita menyusuri tahun 2011 bersamaan 1432H sentiasa diberkati dan mendapat redhaNYA....Mudah-mudahan....amin...


 moga-moga usaha-usaha kita walau yang sekecil-kecilnya turut mendapat keberkatan dan ganjaran dari Allah SWT. Jadikan hijrah tahun ini lebih bermakna.
Mulakan tahun baru dengan niat, azam dan tekad ke arah yang lebih baik.
Moga hari ini lebih baik daripada semalam.

Ada 3 kategori manusia :-
BERJAYA : Hari ini lebih baik daripada semalam
TERPEDAYA : Hari ini sama seperti semalam
HINA :Hari ini teruk daripada semalam

Pilihlah salah satu, bukan dua.
Pandulah hati menuju redha Ilahi.. Pandu cermat, Iman selamat..

Salam pembukaan tirai 2011 dan 1432H

No comments:

Post a Comment

penyejuk hati