flauting background

Wednesday, January 5, 2011

titipan kalbu..


salam elaik...
Alhamdulillah masih diberi kesempatan lagi mencoretkan sesuatu dalam ruangan blog ana ini...

"Imam Hassan Al-Banna: Perempuan menggoyang hayunan dengan tangan kanannya dan menggoncang dunia dengan tangan kirinya. Ketenteraman, ketenangan dan perlindungan, itulah kata tepat untuk menggambarkan antara lelaki dan perempuan."

Adakah kehidupan yang kita lalui sehari-hari ini adalah kehidupan yang bahagia???
Apakah erti bahagia???
sesungguhnya bahagia adalah impian semua insan. Namun ramai antara kita yang tersilap mentafsir bahagia. ada yang mengatakan mereka bahagia memiliki keluarga yang besar, ada pula yang mengatakan mereka akan bahagia apabila mereka memiliki pasangan yang serasi dengan mereka dan ada juga yang mengatakan bahawa mereka bahagia apabila berjaya memiliki eset kekayaan yang melimpah ruah...namun, ringkasnya makna kebahagia yang sebenar adalah terletak pada diri masing-masing. Kita mungkin merasa tidak bahagia, namun orang lain melihat dan merasakan kita sedang bahagia. makna kebahagiaan sesungguhnya telah banyak dihuraikan oleh pelbagai prinsip ilmu, namun apa yang pasti, semuanya memandang kebahagiaan  sebagai sesuatu yang positif dalam hidup dan harus seharusnya dirasai oleh semua insan.

Raihlah kebahagiaan sejati walau dimana kita berada dan walau siapa pun kita. Yang penting kebahagiaan itu, biarlah bukan kebahagiaan yang bukan hanya membahagiakan diri kita sendiri sahaja, bahkan turut memberikan kebahagiaan kepada insan lain juga. Janganlah kebahagiaan itu mengancam, mengganggu dan menyusahkan orang lain. Capailah kebahagiaan sejati dan abadi sebagaimana yag dituntut oleh Islam... 


SEKIAN DAHULU...WASALAM...

No comments:

Post a Comment

penyejuk hati